FAQ
FAQ czyli najczęściej zadawane pytania:
1. w jakim gatunku jest sprzedawany towar?
Nasz towar sprzedawany jest wyłącznie w I gatunku. Nie prowadzimy sprzedaży płytek czy też innych towarów w II lub III gatunku, ani także sprzedaży towaru niepełnowartościowego.
2. jak długo trzeba czekać na dostawę?
Czas oczekiwania na dostawę podawany jest przy każdym produkcie a wyjaśnienie zamieszczonej tam informacji znajdziesz w zakładce Dostawa. Jeśli w zamówieniu zawarte jest kilka różnych towarów o różnych dostępnościach, o dacie wysyłki paczki zadecyduje produkt na który trzeba poczekać najdłużej. Podane terminy wyliczane są w oparciu o dni robocze. Wszelkie dni wolne (soboty, niedziele oraz dni świąteczne) nie są wliczane do podanego czasu realizacji zamówienia.
UWAGA: Ze względu na regulaminy firm spedycyjnych, zastrzegamy sobie prawo do jednodniowego opóźnienia w dostawie przesyłki.
3. ile kosztuje dostawa zamówienia?
Koszty dostawy uzależnione są od rodzaju i ilości zamawianych towarów oraz od producenta. Każdorazowo podawane są w momencie składania zamówienia.
4. czy kierowca wniesie moje zamówienie do mieszkania?
Kierowca nie wnosi zamówienia. Ma on obowiązek jedynie wyładować zamówienie najbliżej miejsca dostawy. Na indywidualne życzenie można u nas zamówić usługę wniesienia wysyłając zapytanie na adres info@dekordia.pl. Usługę wniesienia wycenia spedytor, dlatego czas oczekiwania na wycenę wynosi do 2 dni roboczych. Jeśli jesteś zainteresowany wyceną usługi wniesienia, należy podać następujące dane:
- informacje o towarze, który planujesz kupić: jaki produkt i w jakich ilościach,
- dokładny adres i miejsce wniesienia (które piętro, czy jest winda, itp.).
Usługa wniesienia dotyczy tylko płytek ceramicznych większości polskich i zagranicznych producentów oraz niektórych producentów kamienia. Usługa jest wyceniana i oferowana przed realizacją zamówienia, później nie ma możliwości realizacji usługi. Zdarza się, że firmy spedycyjne, z których usług korzystamy, odmawiają wykonania usługi wniesienia ze względu na brak kurierów w danym rejonie czy też inne, ich wewnętrzne, zastrzeżenia.
5. czy mogę złożyć zamówienie bez logowania?
Tak. Możesz złożyć zamówienie nie zakładając konta na naszej stronie. Zrobisz to po wybraniu opcji "Kontynuuj zakupy bez rejestracji". Jednakże warto rozważyć założenie konta na naszej stronie. Korzyści, jakie z tego płyną dla Ciebie:
- dostęp do historii zamówień,
- możliwość dodania zdjęć swoich realizacji do Galerii Użytkowników,
- możliwość komentowania produktów, wystawiania opinii,
- pełny dostęp do Forum Użytkowników.
6. czy podane ceny zawierają podatek VAT?
Wszystkie ceny podane na stronie naszego sklepu zawierają podatek VAT i są cenami brutto.
7. czy mogę liczyć na jakiś rabat?
Niestety, zazwyczaj nie jesteśmy w stanie zaproponować dodatkowych rabatów, ponieważ towary sprzedajemy na bardzo niskiej marży. Jednakże, zawsze warto zapytać.
8. kiedy i jak otrzymam fakturę VAT?
Faktury wysyłane są w sposób zaznaczony w zamówieniu. Jeśli zaznaczyłeś, że zgadzasz się na formę elektroniczną dostarczenia faktury, zostanie ona wystawiona w momencie realizacji zamówienia oraz przesłana na podany w zamówieniu adres e-mail. Jeśli natomiast zaznaczyłeś, że wolisz fakturę w formie papierowej zostanie ona wysłana do Ciebie listem zwykłym i dostarczona przez Pocztą Polską. Nie wysyłamy faktur z towarem.
9. czy mogę oddać nadwyżkę płytek?
Jeżeli chodzi o zwrot tzw. nadwyżek to niestety zazwyczaj takich zwrotów nie przyjmujemy ze względu na specyfikę produkcji płytek. Płytki produkowane są partiami, a poszczególne partie mogą się różnić odcieniem i kalibracją. Natomiast jeżeli klientowi zostają płytki polecamy wysłać do nas na maila zapytanie i wtedy do każdej takiej wiadomości podchodzimy już indywidualnie.
10. co zrobić, jeśli towar przyjedzie uszkodzony?
Przy odbiorze przesyłki należy sprawdzić jej stan. W przypadku pojedynczych paczek (wysłanych przez DPD) prosimy o sprawdzenie towaru w obecności kuriera, wpisanie ewentualnych nieprawidłowości w liście przewozowym lub w protokole szkody, razem z podpisem kuriera. Ceramika musi być bezwzględnie sprawdzana w obecności kuriera. Jeśli ten warunek nie zostanie spełniony będziemy zmuszeni oddalać wszelkie reklamacje.
W przypadku większej przesyłki prosimy sprawdzić przy kurierze, czy:
- paleta nie jest uszkodzona (zwłaszcza, czy nie jest przekrzywiona lub rozbita),
- opakowania nie są uszkodzone, przedarte, wgniecione, przedziurawione lub silnie zamoczone,
- taśmy zabezpieczające przesyłkę nie są poprzerywane lub poprzecinane,
- dostawa jest kompletna (nie chodzi o sprawdzenie każdej płytki, tylko o policzenie kartonów).
A po rozpakowaniu palety prosimy o sprawdzenie i zgłoszenie wszelkich uszkodzeń w ciągu 24 godzin od daty dostawy.
Należy wypełnić wszystkie pola w protokole szkody oraz zachować kopię protokołu dla siebie.
Ważne, aby opisać stan faktyczny przesyłki, nie pisać słów dyktowanych przez kuriera.
11. czy mogę zrezygnować z zamówienia po jego odebraniu?
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (Dekordia Marek Korbus, ul. Diamentowa 2 lok. 5, 20-447 Lublin, info@dekordia.pl, tel. 603 377 606, fax.81 463 44 81) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
12. jak mam zgłosić reklamację?
Prosimy o składanie reklamacji e-mailem na adres reklamacje@dekordia.pl.
W e-mailu reklamacyjnym należy przesłać: skan listu przewozowego, skan protokołu szkody, zdjęcia uszkodzonego towaru i uszkodzonego opakowania z każdej strony (w szczególności uszkodzone miejsca) oraz wnętrza pudełka wraz z wypełnieniami (folie bąbelkowe, styropian itp.). Bardzo ważne, żeby napisać jakie są Państwa oczekiwania wobec reklamacji: wymiana towaru, czy też zwrot pieniędzy za uszkodzony towar.
UWAGA: Wszelkie uszkodzenia mechaniczne należy zgłosić w ciągu 24 godzin od momentu odebrania przesyłki. Wady jawne, typu kalibracja czy odcień, należy zgłaszać przed ułożeniem, zabudowaniem, zamontowaniem w terminie do 7 dni od daty dostawy.
13. dlaczego przy statusie towaru "towar dostępny" muszę czekać aż 3-4 dni?
Jak wyjaśniamy również na naszej stronie w zakładce "Dostępność" (znajduje się ona przy każdym produkcie) - "Wysyłka: towar dostępny
Produkt dostępny w magazynie - wyślemy go zaraz po skompletowaniu zamówienia.
Standardowy czas realizacji zamówienia wynosi 3-4 dni robocze."
Powyższy czas realizacji potrzebny jest do skompletowania płytek w magazynie, odpowiedniego przygotowania towaru na palecie i zabezpieczenia go do transportu. Płytki są towarem specyficznym (ciężkim a zarazem delikatnym), dlatego też przygotowanie każdej takiej przesyłki zajmuje magazynierom trochę czasu. Dodatkowo, firmy spedycyjne również muszą mieć odpowiednio wcześniej zgłoszone zlecenie, aby odebrać przesyłkę i dostarczyć ją na wskazany adres.